Úvod »» Blohm & Voss BV 222
Plastikový model v mierke 1:72
Počet dielov stavebnice : 282
Dĺžka modelu : 50,3 cm
Rozpätie modelu : 63,4 cm
Obtiažnosť stavby : 5/5
Odporúčané základné odtiene Revell : 5,9,15,36,40,45,49,76,77,78,83,84,86,91,99,302,314
Stavebnica obsahuje nezostavené a nenafarbené diely.
Z histórie :
S rozpätím krídiel 46 m a šiestimi motormi bol Blohm & Voss BV222 najväčším hydroplánom postaveným počas druhj svetovej vojny. Dosahoval maximálnu rýchlosť 385 km/h vo výške 4 500 m a jeho dolet bol neskutočných 7 000 km. Nová varianta BV 222 V2, ktorá bola po zkúsenostiach s pôvodnou verziou V1 už vybavená vyhovujúcimi obrannými zbraňami, absolvovala svôj prvý let 7. augusta 1941. Lietadlo BV 222 bol výsledkom objednávky spoločnosti Deutsche Lufthansa, ktorá požadovala hydroplán s dlhým doletom pre svoje trasy v severnom a južnom Atlantiku. S letovou hmotnosťou 45 ton mal stroj podľa plánu prevážať 24 pasažierov pri denných cestách a 15 v noci. Jeho prvý let prebehol 7. septembra 1940, teda už po začiatku vojny, keď boli stroje s možnosťou dlhého doletu a objemným nákladovým priestorom v popredí záujmu armádnych zložiek. V rôzných verziách bolo postavených celkom 12 týchto lietadiel. Po splnení testov a rade vylepšení vstúpila verzia V2 do služby u LTS See 222 (vzdušné prepravné veliteľstvo) ako transportér jednotiek, kým bola konečne uvedená k 1/SAGr. 129 v Biscarosse vo Francúzsku ako lietadlo pre diaľkové priezkumné lety, k čomu bolo tiež pôvodne vytvorené. V júli roku 1944 na seba V2 upútal pozornosť operáciou do Alexandrinej zemi v Arktíde, odkiaľ bolo nutné evakuovať nemocnú posádku nemeckej meteorologickej stanice s kódovým označením "Schatzgräber" alias "Hľadač pokladov". V Billefjorde v Nórsku dostalo lietadlo pre túto misiu špeciálne zimné maskovanie v podobe odstrániteľného bieleho náteru cez jeho štandardné farebné prevedenie. BV 222 V2 prežil vojnu bez väčších škôd. Spojencom sa ho podarilo ukoristiť v roku 1945.